maandag 2 december 2013

Verlicht kerst tafereel

Hallo dames,
Eerst wil ik Jaqueline welkom heten op mijn blog, hopelijk zullen we elkaar nog vaak op de blog’s bezoeken.

Nu kom ik deze keer met een speciaal bericht waar ik best wel een beetje trots op ben. Dit tafereel heb ik speciaal ontworpen voor het Scr@p Challenge Blog als gast DT-er. Alles is zelf gemaakt en ontworpen  behalve de kerstboom de kerstbal, kerstster en het hek na, die zijn van MD en de cirkel waar de kerstbal in geplakt is, is van Spellbinders. Ik heb drie houten ronde plankjes op elkaar verlijmd, aan de onderkant achter, heb ik met stoelpoot vilt steuntjes gemaakt. Daarna Gesso gemengd met een heeeel klein beetje blauw acrylverf, en daar de plankjes mee gedept. Na het drogen een beetje Versamark gedept, een beetje embossingpoeder er op gestrooid, en gedroogd met de heattool. Alles eerst uitgetekend op tekenpapier, engeltje, sneeuwman cadeautjes daarna op het “echte” papier, uitgeknipt en alles geplakt. Engeltje en sneeuwman zijn dubbel, en zitten bovenaan het hoofd dubbel gevouwen. Daartussen een 4-kant bakje gemaakt waar het Led-kaarsje in past. De grote ster van het engeltje versierd met strassteentjes, en allebei de figuurtjes nog hier en daar wat laten glitteren. Bij de kerstboom heb ik met een tang gaatjes in geknipt zodat ook hier onder een Led-kaarsje kan schijnen, in elkaar geplakt en versierd met 3 soorten kant en kerstsokjes. Boven op een dubbele goud glitterfoam ster die ik vast gemaakt heb door tussen de 2 sterren een prikkertje te plakken en hem boven in de boom te schuiven en lijmen. Daarop een gekocht vilten engeltje. Achter de kerstbal en ster zit perkament geplakt, waardoor het licht van led kaarsjes kan schijnen. De kleine kadootjes versierd met een zilveren strikje. Om het geheel hekjes gemaakt die ik eerst met gesso heb bewerkt.
Nou dames ik ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Lieve knutsel groetjes Wilma

 
 
 
Met deze creatie wil ik graag meedoen bij:
 
http://dutchcardlovers.blogspot.nl/ #199 (creatie met kerst)

24 opmerkingen:

  1. Wat een kunstwerk! Prachtig!

    groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig gemaakt Wilma,klasse hoor.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een sfeervol tafereel heel erg leuk
    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb je al verteld hè wat ik er van vond en hem uitgebreid bewonderd!
    Zelf hou ik ook van veel handwerk als het even kan en het is een super mooi tafereeltje geworden en een geweldige gast DT creatie op het blog....super mooi gedaan!! Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat prachtig gemaakt. Het ziet er ook erg gezellig uit met die lichtjes.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wow wat ontzettend bijzonder en ik vind het een super creatie. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wowww chapeau hoe je dit gemaakt hebt, ziet er echt
    schitterend uit, en zo gezellig !
    Een fijne nieuwe week ☺
    Grtjs en liefs Erica ☼

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een supermooie kerstcreatie! Gezellig als het kaarsje aan is.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een gaaf tafereeltje, super gemaakt, staat prachtig met die brandende kaarsjes....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een prachtig werkstuk,mocht je het eindelijk aan iedereen laten zien en als de lichtjes branden is hij helemaal super.

    Groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wauw schitterend gemaakt Wilma, zo mooi, top.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Oooo, wat heb je dit gaaf gemaakt. Schitterend.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat leuk dat je me genoemd hebt en ik vind het een echt kunstwerk wat je gemaakt hebt zeg ! Prachtig !
    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ohhh wat gaaf kersttafereeltje en nog met lichtjes ook Hij is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jeetje wat een leuke creatie daar mag je trots op zijn!
    een hoop werk denk ik. Leik dat je mee doet met de challenge bij Hobbyhome-hobbyartikelen.
    Groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat prachtig gemaakt.Echt een kunstwerk,zeer mooi.
    Proficiat met je prijs bij WLVC.
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wauw hier heb je weer je uiterste best voor gedaan, zo mooi zeg.
    Een heel leuk kerst tafereeltje.
    Het zal je huiskamer sfeervol aankleden.
    Top super de top gedaan Wilma
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hallo Wilma,
    Dat ziet err heel gezellig uit. Knap gedaan en heel mooi.
    Groetjes Ina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Wilma,

    Hier ben ik even stil van........................................................................................................................, maarja nu moet ik toch weer wakker worden, was helemaal onder de indruk van dit schitterende werkstuk!!! Eigenlijk is er maar een woord voor SCHITTEREND!!!

    Gr Hannie

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuk tafereeltje heb je gemaakt, dat staat vast erg gezellig als je 's avonds de lampje hebt branden. Leuk dat je meedoet met de decemberchallenge bij AnMaCreatief. Groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een enorm werk heb je hier van gemaakt! En dan had je ook al die kerstkoker gemaakt! Leuk dat je zo enthousiast meedoet, en wil je dan ook bedanken voor het inzenden bij DCL!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super mooie creatie heb je gemaakt, Wilma!!
    groetjes
    Aukje

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent geweest