donderdag 13 februari 2014

Ons kleinste manneke

Iedereen weer ontzettende dank voor alle leuke lieve spontane en grappige reacties. 
Dan wil Ik Sandra een nieuwe volger een warm welkom heten op mijn blog, leuk dat je me hebt gevonden. Ik hoop dat we elkaar heel veel zullen inspireren, samen met alle andere bloggers die ons zijn gaan volgen.

Deze keer eens geen kaart maar een gepimpt fotolijstje van ons jongste kleinzoontje. Ik had dit voor de oudste ook gedaan en kon voor Clarence natuurlijk niet achterblijven. Veel te leuk om ze samen in hun opgepimpte lijstje in de woonkamer te zien hangen.
Clarence heeft ons heel veel zorgen gebracht. Al in mijn dochters baarmoeder bleek hij ernstig ziek te zijn. Hij had cystes in zijn longetjes die vol liepen met vocht, waardoor alles in de verdrukking kwam. Zijn hele lichaampje zat uiteindelijk vol met vocht, zelfs zijn hoofdje, Waardoor alle functies van zijn lichaampje uit zouden vallen, en hij al in de baarmoeder zou komen te overlijden. Het ziekenhuis in Maastricht had het al opgegeven, en wilden de natuur zijn gang laten gaan, ze konden niets doen. Clarence had nog ongeveer 3 dagen te leven. Onze dochter en schoonzoon lieten het er niet bij zitten en zochten op internet naar een arts die hiermee bekent was. Gelukkig vonden ze die, en deze heeft mijn dochter naar het univisitair ziekenhuis in Leuven gestuurd. Daar is hij 2x al in de baarmoeder geopereerd. Hij kwam met een keizersnede ter wereld, maar moest beademd worden omdat de cystes nu vol liepen met lucht. 
Op zijn 3e levensdag hebben ze een stukje long bij hem weg genomen. Heeft nog 6 weken in het ziekenhuis gelegen, maar knapte daarna goed op. Toen hij een half jaar oud was werd hij ook nog geopereerd aan zijn hoofdje omdat zijn fontanel al was dichtgegroeid, na 2 maanden weer moeten opereren om de achtergebleven veertjes die het open hielden weer te verwijderen Clarence is nu 1.5 jaar en het gaat heel erg goed met hem. Hij is een wonderkindje waar we heel zuinig op moeten zijn, is altijd vrolijk lacht altijd. Vandaar dat ik zo trots ben op dat kleine menneke.
Mika en Clarence hangen nu onder elkaar in de woonkamer, De lijstjes heb ik wel anders gepimpt, Clarence in de kleurtjes van zijn kamertje. Alles weer bij Action gekocht op de zilveren strik en de Zeeuwse knop na die komen van Xenos. De paarse stoffen toffeetjes zijn lavendel geur toffeetjes, dus het ruikt nog lekker als je er langs loopt ook. Ik hoop dat jullie mijn verhaal niet te langdradig vinden maar ik wilde het graag even kwijt, nu alles weer goed gaat.

Knutselgroet Wilma

Clarence

Mika

23 opmerkingen:

  1. Wat heb je dat mooi gedaan voor een bijzonder mannetje. Ik vind hem heel erg mooi geworden. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een aandoenlijk verhaal Wilma, ik heb het met veel belangstelling en ontroering gelezen....hij heeft een sterke wil om te leven hier tussen allen die héél veel om hem geven....Bijzonder ook dat ze verder op zoek gegaan zijn naar andere artsen die hem konden redden...
    En terecht een bijzonder manneke...geniet er maar heerlijk van..
    Je creatie voor hem is PRACHTIG....
    groetjes en nog een fijne donderdag
    Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een mooie creatie heb je gemaakt voor jullie kleine wondertje groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het goed gaat met jullie kleinzoon.
    En je lijstjes vind ik prachtig.
    Groetjes Ria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met kippenvel je verhaal gelezen, wat een kanjer zeg, jullie (klein)zoon een echte vechtersbaasje! Mooi lijstje geworden, zo geniet je elke dag van je kleinkids,
    groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wowww dat ziet er geweldig uit ☺

    Veel liefsss van Erica ☼
    {Heidebloempjuh}

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een verhaal Wilma, ik heb het met veel ontroering gelezen
    een echte vechter hoor

    Ik vind je lijstjes prachtig

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. hallo Wilma
    wat heeft hij in korte tijd al veel meegemaakt
    gelukkig dat het nu beter gaat met hem.
    het is een prachtig lijstje
    groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Wilma,
    Wat een verhaal zeg, dat manneke heeft al veel mee gemaakt en zijn ouders en jullie ook, ik hoop echt dat het vanaf nu beter mag gaan, je lijstje met de mooie foto, is prachtig, liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heb je dat prachtig gemaakt Wilma voor dit wereldwonder, want dat is hij!
    En dan zo fijn, als alles nu zo goed gaat. Een bijzonder manneke! En nu maar opgroeien als een grote sterke vent!!
    Lieve groetjes van Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje Wilma, wat bijzonder zeg, en wat goed dat ze het niet meteen accepteerden maar toch nog verder hebben gekeken en zie nu een geweldig kereltje. Daar mag je zeker heel trots op zijn, echt een wonder die kleinzoon van je. Wat heb je dit schitterend gemaakt, ik vind het prachtig.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi hoi wilma,
    sjonge jonge, wat een verhaal!!!
    Wat geweldig dat je kinderen het niet hebben opgegeven!
    Wat is Clarence een vechtertje zeg!!!!
    Om helemaal trots op te zijn!!!
    Prachtig die hangers!
    Ook van je andere kleinzoon, helemaal prachtig!
    Groetjes van Daatje

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Wilma
    Wat heftig is dit geweest voor jullie en in het bijzonder voor de ouders, goed dat ze het niet op hebben gegeven.
    Wees er maar zuinig op hoor.
    De lijstjes zijn prachtig, wat zal dat mooi staan in je kamer.
    lieve groetjes,Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een ontroerend verhaal Wilma en wat fijn dat het nu goed gaat met hem.
    Het fotolijstje is prachtig geworden.

    groetjes Henriëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wauw wat leuk de gepimpte foto lijstjes. Ik vind ze prachtig.
    Groetjes, Anja

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb je gevonden! Ik had het afgelopen zondag al gezegd, maar zeg het nu nog eens: je maakt prachtige dingen. De fotolijstjes zij ook al zo mooi.
    Ik heb jouw adres niet, dus laat ik je zo maar even weten dat jouw papierblokje binnen is. Als het goed is, heb je mijn telefoonnummer wel.
    Groetjes,
    Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ze zijn prachtig Wilma. Zowel je lijstjes als je kleine mannetjes. Super dat alles nu weer goed gaat.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een verhaal en wat een gebeurtenis zeg, ik heb het met verwondering gelezen, zo goed dat ze het er niet bij hebben laten zitten en verder zijn gaan zoeken. Jullie hebben al heel wat meegemaakt en ja,het is nu jullie wonder-kleinkindje, geweldig dat het zo goed gaat nu. Het is prachtig zoals je die fotolijstjes gemaakt hebt, ze zien er prachtig uit en ze ruiken nog eens lekker ook las ik, extra leuk dus.
    Fijn weekend, liefs Hanny♥, http://tierelantijntjes.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Wilma,
    wat een bijzonder verhaal! En wat een wonder! Mensen die niet in wonderen geloven moeten jouw verhaal lezen. Echt geweldig!
    De lijstjes zijn heel erg mooi, maar de inhoud is natuurlijk het mooist!
    Lieve groet,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat heb je een schitterend fotolijstje gepimpt om de foto van je jongste kleinzoon. Trouwens, het andere lijstje is ook prachtig.
    Heerlijk dat je zo mogen genieten van de kleinzoons en dan vooral de jongste. Tjonge, wat een heftig verhaal! Je zou de artsen toch wat aandoen zeg... Niet levensvatbaar... het is te triest voor woorden.
    Hij en jullie hebben al veel meegemaakt maar wat fijn dat het nu goed gaat. Geniet maar fijn van ze!
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi Wilma

    Wat een bijzonder ventje is je kleinzoon en hij is een vechtertje die het niet opgeeft net als zijn ouders.....echt een wonderkind. Onze jongste heeft ook een hele moeilijke start gehad en zou het niet redden maar nu is hij al 20, ondanks al zijn beperkingen geniet hij enorm en wij met hem.
    Geniet van hem en je andere kleinzoon maar dat doe je vast al met volle teugen.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Vergeet ik helemaal te zeggen dat je lijstjes alletwee schitterend zijn.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heftig verhaal zeg, maar fijn dat je nu 2 van die mooie lijstjes hebt kunnen maken.

    Groetjes, Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent geweest