vrijdag 21 november 2014

Home is where the heart is.

Wat ben ik weer verwent met al die leuke reacties, ik heb er weer van genoten.

Deze keer ben ik aan het pimpen geweest. Bij Sugar Creek Hollow vragen ze om een creatie van oud materiaal wat voor iets anders bestemd was. Ik heb een aluminium buis gebruikt van een oud equipement apparaat voor auto’s. Dit  apparaat zuigt roet en meet de hoeveelheid roet uit de uitlaat van auto’s. Ik heb dit aan de binnenkant geschildert met zacht roze decoverf, en aan de buitenkant met Mauve. Goed laten drogen natuurlijk. Een rond multiplex plankje met de schuurmachine mooie afgeronde randjes geschuurd, en dan opgeschilderd met hetzelfde roze. De aluminium buis op het plankje gelijmd. Boven op decodoek gelijmd en mooi langs de rand afgeknipt. Onder op het plankje roze parelsnoer gelijmd, hierboven een smal wit kantje. Langs de bovenrand de mooie brede kant gelijmd. Daarna ben ik op het decodoek een bloemstukje gaan maken van voorraadmateriaal. Foamrozen, veren, roze glasbloemen, wolviltdraad, katjestakjes, druiventrosjes die ik een sneeuweffect heb gegeven met tempexballetjes, en glitter balletjes met stekels. De bladeren zijn gestanst met een Joy stansjes. Aan de rand heb ik een houten label met tekst vastgemaakt. Daarop een strik met een zilverkleurig metalen vlinder. Het plaatje onder de ovalen Joy stans geplakt en dit op een ovale stans van MD. 4 Zacht roze hoeken ook van MD samen met de ovale stans op wit glanspapier geplakt en netjes er omheen geknipt. Van 2 grotere en 3 kleine roosjes en een swirl van MD, en 3 kleine swirls van Joy  een toefje gemaakt ne op het ovaal geplakt. Aan de rechterkant onder naast het plaatje 2 duifjes met een doek in de snavels, geinkt met zacht blauw en oud roze, het stansje is dacht ik van Amy Design. Ik heb het geleend van mijn overbuurvrouw op de camping afgelopen zomer, en had er een aantal uitgestanst. Daarna het  geheel vastgelijmd onder aan het houten plankje, en boven tegen de rand. Als finishing touch nog aan elke kant van het plaatje op de top van de hoekjes 2 Zeeuwse knoppen geplakt.  Ik hoop dat ik niets vergeten ben. 
Wat vinden jullie er van dames ??

Knutselgroet Wilma

Het recycling materiaal









Met deze creatie doe ik mee bij
Sugarcreekhollow #99 (Recycling and Re-purposing)


28 opmerkingen:

  1. Oh, een pronkstukje hoor! Wilma.
    Groetjes, Trees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk gemaakt en wat een werk zit er weer in. Liefs Sabine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ben jij goed op de hoogte waar die onderdelen voor dienen bij een auto... hahaha! Je hebt er iets heel moois van gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig en mooi!
    Ook je kaartjes zijn prachtig.
    Fijn weekend.
    Groetjes Mieke'S

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo wauw
    Dat heb je effe super mooi gedaan .
    Heel erg leuk zo .
    Groetjes Marcella

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Wilma, hier weer een berichtje van mij, je creatie's zijn weer geweldig .|Sorry van zo weinig reaktie van deze kant maar de tijd
    is de oorzaak. Dit is toch ook weer een prachtig werkstuk je heb weer zoveel gebruikt ik raak niet uit gekeken.

    Lieve groetjes Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een knap kunstwerkje Wilma, heel erg mooi zo met die bloemencreatie er boven op....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onwijs wat jij uit zo'n "ding" hebt weten te maken Wilma, 't is een juweeltje!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh Wilma, wat is dit een pronkstuk! Helemaal GEWELDIG!
    Ik zit mijn ogen uit te kijken.
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wilma dit is werkelijk schitterend gedaan. Doe het je niet na. Maar daar leg je ook veel eer mee in. gr leny w

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een schitterende creatie Wilma, helemaal super.
    Groetjes Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Wilma,
    dat heb je supermooi gedaan, wat een prachtige bovenkant,
    liefs Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeer orgineel Wilma, schitterend met zo'n houdbaar bloemstuk, daar heb je lekker lang plezier van, zeer mooi gemaakt!
    liefs Gerie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een kunststuk heb je er van gemaakt prachtig groetjes maartje

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een gave creatie Wil. Echt schitterend gedaan en dan op xo'n oud stukje pijp! Je moet er maar opkomen hoor. Heel erg mooi en zeker origineel.
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohh wat mooi gemaakt Wilma klasse hoor.Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. what a stunning creation, so glad you joined us at Sugar Creek Hollow
    hugs

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Een geweldig creatie Wilma....en dat gemaakt van een auto onderdeel...
    Zooooooo mooi ....en een heel leuk idee.....

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Hoi Wilma,
    wat een mooi resultaat ... en dat van een oud onderdeel, prachtig gedaan ! Ook je afscheidskaartje van de nku is heel mooi en wat attent van je dat je voor hun dit kaartje hebt gemaakt,
    lieve groetjes van Willeke

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Je bent erg veelzijdig zeg,wat een mooi kunstwerk!
    Fijn weekend.
    Liefs, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Prachtige creatie Wilma, supermooi.

    Groetjes,
    Nans

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooi kunstwerkje Wilma, en al die reacties dat maakt het bloggen toch o zo leuk...

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Ooooo...zo dan, deze had ik even gemist bij SCH....wat gaaf gedaan meis, complimenten hoor! Hoe verzin je het!
    Liefs Plony.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wauwww Wilma
    ik kijk mijn ogen uit....geweldig mooi!!!

    Groetjes Corrie

    BeantwoordenVerwijderen
  25. wow Wilma, prachtig gedaan! Werkelijk, m'n complimenten! Liefs,
    http://littlecreass.blogspot.be/

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Hoi Wilma,
    wauww zeg wat mooi gedaan
    vind het geweldig mooi
    fijne zondag liefs martine

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Absolutely stunning project!! Thanks so much for joining us at Sugar Creek Hollow!!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent geweest