maandag 26 oktober 2015

Een troostend woord

Hallo dames, leuk dat jullie weer even bij me langskomen en natuurlijk ook weer super bedankt voor jullie leuke spontane reacties op mijn vorige kaartje.

Vandaag wil ik jullie een condoleance kaartje laten zien, met een techniek die ik op het blog van Carla’s Knutselateljeeke heb gezien. Zij had een filmpje over deze techniek op haar blog staan en er ook een kaart mee gemaakt met de “Te gekke krijtjes”. Aangezien ik die niet in mijn bezit heb maar wel hele goede Talenz pastelkrijtjes, heb ik de techniek daarmee uitgevoerd. Het was een verrassing hoe dit uit zou pakken maar ik ben eigenlijk best wel tevreden met het resultaat. Het is de eerste keer dat ik dit zo doe. Eerst de boom uitgeprint op een stuk (teken)papier van 13x13cm. De hulpmiddelen die je gebruikt zijn een recht gesneden kaartje van 13x10cm, een kaartje van 13 x13 waar je in het midden een cirkel uitstanst, en de uitgestanste cirkel (dit zijn je sjablonen), keukenrol, geurloze terpentine, verwijderbare plakband, en een paar velletjes printpapier om het teveel aan terpentine en krijt mee af te kunnen vegen, en onder je werkstukje te leggen. Zie Carlas knutselateljeeke.
Conclusie, je kunt ook pastelkrijtjes gebruiken voor deze techniek, 
als je geen “Te gekke krijtjes hebt”. 
Wat vinden jullie van mijn kaartje dames ??. 

Een reactie word heel erg gewaardeerd !!.

Lieve groetjes Wilma




25 opmerkingen:

  1. Mooie condoleance kaart!
    groetjes, Caroline

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat knap gedaan Wima, een prachtige en stijlvolle kaart!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Wilma,

    Prachtige kaart, knap gedaan.

    grtjs
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Wilma,
    iets heel anders, maar het ziet er prachtig uit, wat heb je mooi gewerkt met de krijtjes, mijn complimenten,
    groetjes,
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Geen krijtjes gebruikt maar dit geeft ook een heel mooi effect Wilma, ik vind het een prachtig kaartje.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel mooi gedaan Wilma. Supermooi met de pastelkleurtje en krijtjes. Leuk dat je geëxperimenteerd hebt. EN het is goed uitgepakt.
    Groetjes,GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  7. hele mooie condoleringskaart
    groetjes jolanda bongers

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi hoi Wilma,
    dat is goed gelukt en heel inventief opgelost,
    die krijtjes werken dus ook!
    Mooi stijlvol resultaat!
    liefs van martha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige stijlvolle kaart.
    Groetjes Anneke.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige stijlvolle condoleance kaart is het geworden Wilma - ontzettend mooi gedaan.

    Groetjes,
    Misseke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Wima,
    Het is nooit een feest om zo'n kaart te maken. Je hebt het wel schitterend gedaan met de pastelkrijtjes. Als je nog naar de beurs gaat in Utrecht ze staan er weer met de te gekke krijtjes.

    Lieve groet,
    Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wilma een mooie condoleance kaart, prachtig gedaan met die krijtjes....

    groetjes Bea.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heel mooi en zeker heel stijlvol condoleancekaartje Wilma...heel mooi gedaan met je pastelkrijtjes...zo mooi en toepasselijk die ondergaande zon, met die kale boom op de voorgrond, en die tekst past er ook heel mooi bij...


    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat heb je deze kaart mooi gemaakt Wilma.
    Leuk om te weten dat je dit ook met ander materiaal, o.a. zoals bij jou met pastelkrijtjes van Talenz, kan doen.
    Durven experimenteren en daar ben je heel goed in geslaagd.
    Het is een mooie stijlvolle kaart geworden.
    Dankjewel voor de verwijzing naar mijn blog, vind ik leuk.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Schitterend Wilma! Heel leuk dat het ook kan met pastelkrijtjes en het resultaat is prachtig! Jij bent ook van alle markten thuis ;) Prachtige, stijlvolle condoleance kaart!
    Groetjes Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hoi Wilma
    Wat is dit een mooie stijlvolle kaart en wat een leuke techniek heb je gebruikt, het is altijd leuk om iets uit te proberen en helemaal creatief als je niet de juiste producten hebt en het dan toch voor elkaar krijgt met iets anders.....echt heel mooi.
    Ook je vorige kaartjes zien er prachtig uit......ik geniet hier hoor.
    Lieve groetjes, Danoesja

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Dit is echt een stijlvol kaartje Wilma....wat mooi gedaan!
    Groetjes Diny

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Je kaart is knap gemaakt je experiment is zeer geslaagd .
    Vraag me af zou het ook lukken met panpastel ?
    Groetjes Doris

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Echt heel mooi gedaan Wilma. Wat zijn er veel leuke technieken hè?
    Lieve groetjes Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw Wilma, erg mooi gedaan. Knap dat je het je zo ook gelukt is, gewoon maar proberen! En je hebt er weer een techniek bij. Lieve groetjes Ela

    BeantwoordenVerwijderen
  21. hij ziet er heel mooi uit! Fijn dat je kunt werken met materialen die je al in huis hebt, want onderin je kast laten liggen... dat is toch echt heel jammer! gaan we nog meer kaarten zien met je pastelkrijtjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  22. In één woord prachtig! Wat is het je goed gelukt met je eigen krijtjes om zo'n stijlvolle kaart te maken.
    groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent geweest